19 ianuarie 2015

De ce iubesc r.a.t.b. ? #eticainsange

     "Suntem o societate cu oameni plini de etică! Fiecărui om i se pare normal ceva şi anormal altceva şi fiecare are pretenţia să te supui proprie lui reguli. Nimeni însă nu se sinchiseşte să fie corect şi să-şi dezbată regula proprie, să vadă dacă e bună sau nu pentru societate sau pentru sine. Lumea e plină de oameni care au impresia ca sunt dumnezei şi că au dreptul să judece orice le sta în cale."

         Călătoresc des cu transportul în comun ratb.Sunt destul de multe motive pentru care fac asta însă cele mai importante sunt următoarele : nu am maşină(şi nici şofer nu sunt), este ieftin(un bilet costa 1,3 lei şi iar un abonament general 50 de lei<<25 lei studenţi sau chiar gratuit>>) şi este destul de accesibil(am o staţie la 150 de metri de casă).
      Călătoresc foarte des cu bicicleta.Din vară până în iarnă şi invers, mai puţin când plouă afară sau sunt bălţi pe străzi(cumva am rezolvat problema asta cu incălţăminte impermeabilă).
      Îmi place ca în weekend atunci când am timp să profit şi să mă plimb cu bicicleta prin parcurile din oraş sau în afara lui.Intr-un weekend de toamnă am am stabilit cu prietena mea să pedalăm până la Domeniul Ştirbey o locaţie foarte frumoasă din Buftea. Am pedalat de la pasajul Băneasă până în Buftea, aproximativ 15 km destul de lejer şi fără să ne fie teamă de maşini(traficul este destul de intens).
Domeniu Ştirbey



      La întoarcere era deja noapte aşa că am decis să luam primul tren spre oraş.Am vrut să cumpărăm bilete însă şeful staţiei ne-a spus că va trebui să le luăm din tren fiindcă oficiul de bilete era închis.Apropo, şeful staţiei din Buftea e un om extraordinar, ne-a oferit toate detaliile(când vine trenul, în cât timp ajunge în oraş şi cât costa biletul).A sosit şi trenul, plin de studenţi abia am putut urca bicicletele.Am pregătit banii pentru controlorul care avea să vină şi care a fost la fel de omenos.Putea să ne ceară două bilete pentru noi(2 lei studenţi) şi două bilete pentru biciclete(5x2=10 lei) deci 14 lei.El s-a mulţumit să ne ceara doar 4 lei.
Naşul

      Am ajuns la Gara de Nord , am coborât şi atenţie, am pedalat prin gară până la ieşire şi am mers în staţia de r.a.t.b. Acolo aşteptam autobuzul 205 care urma să ne ducă înapoi la pasajul Băneasa.A venit în cele din urmă, s-au urcat 5 persoane şi apoi am urcat şi eu bicicletele.Când a observat şoferul a început să urle isteric:
      - Nu e voie cu bicicleta în ratb!!
      - "..." mă fac că nu aud; apoi ţipă mai tare: 
      - Nu e voie cu bicicleta în ratb!!
  Vreau să vorbesc cu el, să-i spun că nu există nicăieri în regulament o propoziţie în care să se explice că nu ai voie cu bicicleta. Mă întrerupe: 
     - Cum să nu fie?..e regulă, nu ai voie cu bicicleta în ratb!
     - Regula dumneavoastră ?
     - Nu e regula mea, întrebaţi pe oricine să vedeţi, nu e voie cu bicicleta.
     - Atunci de ce nu e scris în regulament?
     - Da e regulă (loveşte volanul)!!!
     - Arătaţi-mi unde sau măcar spune-ţi-mi articolul!
     - Unde neunde e scris, nu ai voie, coboară!
     - Nu e scris neicaieri, nu cobor!
După asta a oprit motorul...tipic, se folosea de prietenii lui buni, oamenii din autobuz, cu atât de mult simţ civic încât nu se băgau dacă nu îi interesa, dar dacă îi afecta pe ei sigur comentau(adică dacă nu pleca autobuzul).Am coborât în cele din urmă, de ce să se răzbune pe restul călătorilor? 
Autobuz 205 în staţia "Gara de Nord"
     Pedalând spre casă m-am tot gândit dacă cumva greşesc, poate mi-a scăpat ceva din regulament.L-am reanalizat şi aveam dreptate, nu există nimic care să mă întrerupă să urc bicicleta într-un vehicul ratb.De fapt, în cele 3 regulamente disponibile pe site-ul oficial nici măcar nu există cuvântul "bicicletă" şi asta e trist
      Aş fi putut fi încăpăţânat, aş fi putut sta acolo să mă cert cu toţi călătorii, să mă îmbrâncesc cu ei sau poate cu şoferul, am cedat şi nu ştiu dacă am greşit sau nu.Voi ce credeţi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu